مقالات سئو

ساخت وبلاگ


قابل انعطاف افزارهای رئیس محتوا:
وردپرس:
مزایا: به طور کامل مجانی ، قابل نصب روی دستکم اطراف ، سئو سایت  قابلیت و امکان به کار گیری برای بلاگ و وب سایت های کوچک،قابلیت و امکان بسط، بیش تر از 4 میلیون تم مهیا در موضوع های متفاوت، سرعت بالا در اجرا، قابلیت و امکان فردی سازی ظواهر تارنما،

معایب: امنیت ذیل خیس نسبت به بقیه سیستم ها، نیاز به اضافه کردن کامپوننت های بسیار برای دستکم انتضار از یک سیستم مدیر محتوا،

جوملا:
مزایا: سیستم مدریت محتوای صد در صد بدون‌پول ، قابل پیاده سازی بر روی سرورهای لینوکس، سرعت بالا ، کامپوننت های امنیتی مبلغی، قالب های بدون پول فراوان ، قابلیت فردی سازی ظواهر تارنما ، متن گشوده بودن اپلیکیشن،

معایب: اکثر کامپوننت های تازه کاربردی در وضعیت آلفا در وبسایت قرار دارا‌هستند و قابلیت نفوذ به وب سایت را ارتقا می دهند و استفاده کننده دربین امنیت و بروز بودن همواره می بایست یک کدام از را گزینش نماید. باگ های رفع نشده در کامپوننت های تازه وبسایت بیشتر از حد قابل قبول میباشد.

دروپال:
مزیا: به طور کامل بدون‌پول ، نصب گردیده به وسیله پنتاگون ایالات متحده، امنیت بالا با کامپوننت های مبلغی ، قابلیت و امکان توسعه و گسترش بسیار بالا

معایب: دشوار بودن کد نویسی،

سیستم هایت مدریت محتوای تخصصی:
بعضا موسسات مانند کمپانی ساخت وب سایت سارگون با اعتنا به اینکه هر سیستم متن بازی در شایسته ترین موقعیت کدهای خویش را در مشت کلیه یوزرها قرار می دهد و وجود کوچکترین حفره امنیتی منجر می‌گردد که تارنما های مشتریانش به خطر بیافتد با یاری اپلیکیشن ASP که یکی سریعترین و امنترین اپلیکیشن های اپلیکیشن نویسی ذیل اینترنت میباشد مبادرت به ساخت‌و‌ساز اپلیکیشن ذیل اینترنت تخصصی نموده اند.

اپلیکیشن تخصصی پایین اینترنت کمپانی سارگون با دقت به رعایت همگی اصول ایمنی و کدینک خزانه داده مخاطبان هرگونه قابلیت هک و سو به کار گیری از داده های مشتریان را به صفر رسانده میباشد.

کمپانی سارگون با اعتنا به مخاطره فراوان در زمینه ی نفوذ به سیستم ها مبادرت به تهیه و تنظیم سرور های مخصوص و نصب دیوار حریق فوق ماهر گزینه تائید حفاظت داده ها سپاه نموده است . تا با این مبادرت امنیت وب سایت های یوزرها ارتقا یابد.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو سایت , نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 30 آذر 1399 ساعت: 16:18


زیرا با درک کردن درد پشت هر واژه و کلمه کلیدی، سئو سايت  خواهیم توانست برای آن مراحل ساخت و بهینه سازی محتوا را استارت کنیم…

متا دیسکریپشن چه میباشد؟ (meta description) seo توضیحات متا در 6 گام
و به‌این مورد “کانسپت واژه و کلمه کلیدی” گفته می‌گردد!

از جمله زمانی می خواهید برای عبارت “سبک مانتو” بهینه سازی نمائید (با دقت به درد پشت این واژه کلیدی) غلط میباشد در‌حالتی که یک نوشته‌ی‌علمی 5000 کلمه و واژه ای را seo فرمایید.

بلکه بایستی یک برگه با 50-60 عکس را برای این عبارت در لحاظ بگیرد.

زیرا استفاده کننده برای این عبارت کلیدی نیاز به عکس دارااست که‌این زمینه با چک کانسپت واژه و کلمه کلیدی به دست میاید.


 

کلمه و واژه کلیدی اساسی، فرعی، LSI
شاید تا به حالا بیشتر از 200 توشه! فرق این سه را توضیح داده باشم (بی اغراق)

اینجا هم یک توشه برای شما فرق این سه را مینویسم البته به شما حق می‌دهم که برای ادراک بهتر گشوده هم راجع‌به آن پرسش داشته باشید.

در اینصورت پرسش خودتان را برای اینجانب در پایین همین برگه کامنت نمائید.

 

واژه کلیدی اساسی
خواسته ما از واژه کلیدی اساسی، واژه یا این که عبارتی میباشد که بیشتر از همگی خواستار سکو به چنگ آوردن آن در نتیجه ها سرچ گوگل هستیم.

کلمه و واژه کلیدی فرعی
باقی کلمه ها هم کانپست با کلمه و واژه کلیدی اساسی که می‌خواهیم در همین کاغذ به عمل بروند.

LSI
البته مشاجره LSI جداست…

متاسفانه توضیحات خطا در زمینه ی LSI در تارنما های فارسی سبب ساز گردیده خیلی از اشخاص به “واژه کلیدی فرعی” بگویند LSI!

lsi مخفف latent semantic indexing به عبارت های کلیدی گفته میگردد که از نگاه معنایی به عبارت کلیدی ما مجاورت می باشند.

مثلا در همین نوشته‌علمی که تمرکز مهم عبارت “بهینه سازی محتوا” میباشد ، عبارت “یادگرفتن seo محتوا” هم جزو lsi ها به حساب می آید.

مدام هم اینطور وجود ندارد که به لانگ تیل کیورد های یک واژه و کلمه کلیدی lsi بگوییم.

فرض نمایید در حالا seo یک برگه می باشید و می خواهید با کلمه و واژه “ماتریکس” درجه بگیرید.

شما قرار میباشد در آن شیت در خصوص “فیلم” ماتریکس حرف نمایید…

اینجا گوگل کاغذ را نظارت میکند و زمانی که در آن ورقه عبارت هایی مثل فیلم ، کارگردان ، کیانو ریوز ، نئو و … را میبیند (که در صفحه های دارای ربط دیگر با این عبارت هم آن ها را چشم)متوجه می شود که‌این یک ورقه راجع‌به فیلم ماتریکس میباشد و با عبارت های دارای ارتباط به شما مرتبه می دهد.


 

چرا می بایست تحقیق کلمه ها کلیدی یا این که کیورد ریسرچ (Keyword Research) انجام بدیم؟


همانگونه که در اولِ این متن هم اشاره شد ، تحقیق کلمه و واژه کلیدی برای معین شدن شیوه مایحتاج میباشد.

البته مشاجره به همینجا تمام نمی شود.

بعضی اوقات ما با تحقیق عبارات کلیدی “نادرست” یا این که عدم انجام تحقیق کلمه ها کلیدی ،‌ صرفا درد سرهای خودمان را زیاد می کنیم…

چطور پژوهش ها لغات کلیدی “خطا” یا این که عدم کیورد ریسرچ می تواند برای ما دردسر ساز خواهد شد؟

اذن بدید عمل را با یک نمونه جلو ببریم…

فرض فرمائید اینجانب به مکان انجام یک کیورد ریسرچ ماهر ،‌خیلی سریع فعالیت بهینه سازی یک وب سایت را آغاز کنم.

برای آغاز هم تک عبارت “بهینه سازی” را در لحاظ بگیرم.

با سعی زیاد ، ساخت محتوا مطلوب ، ارتقاء سرعت وبسایت ، پیوند بیلدینگ خوب یا این که خرید بک پیوند کیفیت بالا ،‌ ایجاد PBN اصولی ، ساخت و ساز سوشیال سیگنال و … جايگاه وبسایت خویش را ارتقا دهم.

حال چه عده ای وارد وب سایت اینجانب می شود؟

آیا حقیقتا هر که تک عبارت بهینه سازی را سرچ کرده مخاطب متبوع اینجانب میباشد؟

یادگرفتن اسکیما وردپرس | 0 تا 100 اسکیما گذاری با پلاگین بدون‌پول schema
در ازای هنگامی کسی عبارت “فراگیری پژوهش ها لغات کلیدی” را کاوش میکند ، تماما شخص گزینه دلخواه ما برای مطالعه این نوشته ی علمی میباشد.

هنگامی که قصد انجام پروژه seo وبسایت خویش یا این که سایرافراد را دارید مدام می بایست این نکته حائض اهمیت را در حیث بگیرید که قصد دارید چه کسی را سمت وب سایت خویش جذب می‌کنید.

این قضیه به بهینه سازی محدود نمی شود.

هنگامی که قصد راه‌اندازی یک کسب و عمل اینترنتی را هم دارید می بایست از نخستین بدین تصور کنید که قصد دارید چه کسی را به سمت تارنما خویش هدایت نمایید.

پس همانگونه که استارت یک کسب  وکار سوای انتخاب جامعه غرض تنها اتلاف هزینه و مدت میباشد ، آغاز عملیات بهینه سازی هم سوای در لحاظ به دست آوردن استفاده کننده و تحقیق کلمه ها کلیدی هدر رفت هزینه و برهه زمانی خواهد بود.

10 ابزار تحقیق لغات کلیدی بدون‌پول و مبلغی
برای انجام محاسبه لغات کلیدی میتوان از ابزارها به کار گرفت

هرچند در قسمت آن‌گاه اینجانب به شما روشی را معرفی می کنم که در آکادمی فرین از آن به کارگیری می‌کنیم و سوای هیچ ابزاری و 100٪ بدون‌پول میباشد.

به هر حالا به کارگیری از ابزارها برای سریعتر شدن فعالیت می‌تواند خیلی موءثر باشد.

در اینجا لیست 10 ابزار را به شما معرفی می‌کنم:

سرچ گوگل! (توضیح مفصل در نصیب “شایسته ترین ابزار تحقیق لغت ها کلیدی” داده شود)
سرچ کنسول گوگل (فراگیری به طور کامل کاربردی به دنبال همین محتوا)
ابزار kwfinder
ابزار تحقیق لغات کلیدی keyword tool
ابزار گوگل کیورد پلنر – keyword planner
ابزار moz
ابزار semrush
گوگل ترندز – Google Trends
ابزار پژوهش ها عبارات کلیدی Ahref
ابزار WordStream
میان ابزارهای بالا 5 تای نخستین برای فارسی بهتر می‌باشند و باقی مورد ها کمتر در پژوهش ها لغت ها کلیدی به فعالیت شما میاید.

5 ابزار تحقیق لغت ها کلیدی
با این اکانت 5 ابزار ذیل تحت عنوان شایسته ترین ابزارهای پژوهش ها لغات کلیدی برای شما میباشند:

سرچ کنسول گوگل – Google search console
به کارگیری از ابزار سرچ کنسول گوگل برای تارنما های تازه کار مطلوب وجود ندارد.
ولی در صورتی سایتی دارید که ماه هاست عمل میکند می توانید با مراجعه به قسمت performance مشاهده کنید چه عبارت هایی بیشترین کلیک و بیشتری impression را داراست.
عبارت هایی که ایمپرشن بالا و کلیک تحت دارا‌هستند ، مطلوب برای ساخت‌و‌ساز یا این که بروزرسانی محتوا و به طور کلی موردها مرتبط با بهینه سازی محتوا می‌باشند.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو سايت , نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 26 آذر 1399 ساعت: 18:37


درین مقاله به آنالیز معنا جستجوی معنایی گوگل می‌پردازیم سئو سایت   و از بعدها مختلفی به‌این تکنولوژی نگاه می‌کنیم.


درین مقاله تلاش داریم که به تحلیل مضمون‌ جستجوی معنایی و تاثیر آن در seo بپردازیم. این مضمون‌ از سال 2013 در موتورهای کاوش مطرح گردیده و از آن امداد گرفته می‌گردد.

جستجوی معنایی یا این که Semantic Search چه چیزی است؟
شاید بهتر باشد به جای‌اینکه جملا‌ت ویکیپدیا را در اینجا به طور نسخه برداری بنویسیم، با بیان نمونه این معنی را را برای شما گشوده کنیم. در قبل خیر چندان به دور، گوگل نتیجه ها کاوش را صرف مبنی بر کلمه ها کلیدی شما اکران می بخشید.

سابقا در صورتیکه شما کلمه و واژه Portishead را در گوگل کاوش می کردید، فیض کاوش ترکیبی از داده ها مجموعه موسیقی با این اسم و شهری کوچک در سامرست بود. امروز با استعمال از تکنولوژی های نو و یاری دریافت کردن از جستجوی معنایی، در‌حالتی که این واژه را کاوش فرمائید با سود متفاوتی روبرو می‌شوید. احتمالا نتیجه ها کاوش فقط در رابطه تیم موسیقی Portishead خواهد بود. چرا‌که تاریخچه جستجوی شما با موسیقی بسیار در هم آمیخته و اصلا با شهری بدین اسم در رابطه وجود ندارد.

 

این نمونه مثال ای از جستجوی معنایی است. در واقع به صورت بسیار معمولی، جستجوی معنایی به معنای به کارگیری هر چه بیشتر از تاریخچه جستجوی هر شخص در سوی فراهم نمودن شایسته ترین و ظریف ترین نتیجه ها کاوش میباشد.

با این هم اکنون جستجوی معنایی بالاتر از این تعریف و تمجید میباشد. جستجوی معنایی قدرتمند به گردآوری تمامی متغییر های مرتبط با استفاده کننده میباشد و از این داده ها در تایپ عبارت گزینه کاوش استعمال می نماید و دارای ارتباط ترین نتیجه ها را به وی اکران میدهد. گوگل از داده ها حساب هر فرد در هنگام کاوش استعمال کرده تا با استعمال از آن‌ها قصد استفاده کننده را در هنگام کاوش شناسایی نماید و داده ها صحیح را به وی نشان دهد.

برای مثال کاربری عبارت “رستوران پیتزا” را کاوش می نماید. هر چیزی برای مثال جای مخاطب، برهه زمانی کاوش، تاریخچه کاوش و دستگاه استفاده کننده قادر است بر روی کاوش تاثیر گذار باشد. همینطور گوگل از داده ها دیگر حساب ها نیز که در به عبارتی برهه زمانی به جستجوی این عبارت پرداخته اند به کار گیری کرده تا شایسته ترین و دارای ارتباط ترین حاصل را متناسب با مخاطب به وی نشان دهد.

نمونه های بیشتر از جستجوی معنایی
کاربری را فرض میکنیم که قصد مهاجرت از ایالات متحده به انگلستان را دارااست. این مخاطب پیش از مسافرت در وبسیات های مختلفی درپی به دست آوردن گذرنامه خروج از مرزوبوم (ESTA) میباشد. وی پس از مالامال کردن فرم مربوطه به طور آنلاین درحال حاضر میخواهد بدان که کامل شدن این پروسه چه بازه بازه می‌برد. با تایپ کردن دو کلمه و واژه چه دوران (How Long) گوگل به طور هوشمندانه عبارت روند ESTA چه برهه زمانی دوران می‌برد را نشان می‌دهد.

 

درصورتی که در همین اکنون استفاده کننده خیالی در موقعیت ناشناس مرورگر کروم را گشوده کرده و How Long را تایپ نماید، لغت ها پیشنهادی گوناگون میشوند و بر مبنای پرطرفدار ترین جستجوها اکران داده خواهند شد. در‌این نمونه گوگل مبتنی بر جستجوهای قبل استفاده کننده و وب سایت هایی که بازدید نموده است تشخیص داده میباشد که پرسش احتمالی این مخاطب همین گزینه بوده میباشد. همان گونه که می‌بینید جستجوی معنایی بسیار بر پروسه کاوش تاثیر گذار میباشد.

 

 

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 24 آذر 1399 ساعت: 17:38


محاسبه لیست seo داخلی تارنما و کار های مربوط به seo داخلی
درخصوص seo تارنما ، حق تقدم با عمل هایی میباشد  سئو سایت  که نخست در داخل تارنما شکل می پذیرد .

اساسا فارغ از سئوی داخلی رفتن در ادامه offpage seo و SEM عمل اشتباهی میباشد ! پس در‌این نوشته‌ی‌علمی ، کارهایی که برای سئوی داخلی وبسایت بایستی انجام دهید را به طور لیست وار فراهم کرده ایم تا هیچ چیز از خودکار نیفتد .

گام به گام ، موردها لیست ذیل را انجام دهید و از هیچ کدام به آسانی نگذرید :

 

سایت خویش را در گوگل سرچ کنسول تثبیت نمائید و خطاهای ذیل را تحلیل نمایید :
خطاهای مطالب Duplicate Content را تصحیح نمائید
خطاهای صفحه های ۴۰۴ را تصحیح نمائید
خطاهای Crawler را نظارت و رفع نمائید
آنالیز HTML Improvement
معرفی نقشه وبسایت در کنسول گوگل
نظارت شرایط آپ تایم و سرعت هاست – هجرت به هاست پرسرعت در شکل نیاز
نصب پلاگین YOAST برای وردپرس
نظارت بهینه سازی داخلی با ابزارهایی مانند بهینه سازی Site Checkup و تصحیح ایرادات
ریدایرکت وب سایت بر روی یک کدام از آدرسها (با www و یا این که فارغ از www ) آنرا تعیین نمائید که ایندکس شده‌است .
فعال کردن موقعیت Responsive تارنما
قرار دادن یک FAVIO icon روشن
تصحیح ساختار پیوند وب سایت (برای سایتهای تازه) – در وردپرس می‌گردد لینک و پیوند یکتا و شایسته ترین نوع آن اسم نوشته میباشد .
تولید یک ورقه ۴۰۴ درست که استفاده کننده را به صفحه ها اساسی وب سایت هدایت می نماید .
اتصال وب سایت به گوگل آنالیتیکس برای ارزیابی بازدیدها
آنالیز صفحه ها با نرخ پریدن بالا و رفع ایرادات آن صفحه های .
آزمایش سرعت وبسایت با GTMETRIX و ارتقا سرعت بارگذاری (در وردپرس پلاگین های WP Smush it و auto optimize و wordpress fastest cache )
راه اندازی GZIP (با قرار دادن کد مربوطه در پوشه .HTACCESS )
فعالسازی CDN با استعمال از خدمت مجانی کلودفلیر (در شرایط کنونی و با مسدودسازی تلگرام پیشنهاد نمی‌شود .)
منوی مهم تارنما دربرگیرنده عبارات کلیدی مهم باشد .
تیتر وب سایت با واژه کلیدی مهم استارت خواهد شد . *** (خیلی اصلی)
اضافه کردن دست‌کم سه تگ H2 به محتوا های متنی .
اضافه کردن دست کم یک عکس به محتوا + متنم جایگزین . (پیشنهاد گردیده ۳ عکس است .)
همگی صفحه ها تارنما بایستی لامپ سبز YOAST را بگیرند . (نارنجی رنگ هم خوب میباشد)
دادن لینک و پیوند به بیرون از وبسایت در محتواها . (به سایتهای مرجع و بسیار قدرتمند – خسیس نباشید)
تصحیح جمله نخستین محتوا (مطالب جمله اولیه محتوا بسیار اصلی می‌باشند)
تولید پیوند های داخلی درست . (نوشته‌ی علمی مرتبط با طریق ساخت‌و‌ساز پیوند های داخلی را مطالعه نمائید)
استخراج صفحه ها با بیشترین ورودی گوگل و عمل بیشتر روی آن‌ها مشتمل بر بروزرسانی مستمر :
از منوی Search Console > Search Traffic > Search Analytics مورد ها تحت را تیک بزنید تا پر بازدید ترین صفحاتتان را مشاهده کنید
Clicks
Pages
Position
بر روی کاغذ متبوع در سرچ کنسول کلیک کرده و در ورقه گشوده گردیده تیک Queries را بزنید تا مشاهده کنید ورودی های این شیت از چه لغت ها کلیدی ای میباشد !
بر روی کلمه ها کلیدی که ورودی بیشتری دارا‌هستند سپرده گذاری و فعالیت نمایید .
برای تصاحب کردن سکو قابل قبولی در Local بهینه سازی ، در برگه تماس با ما نقشه Embeded و تلفن با پیش شماره +۹۸ و نشانی ظریف را وارد فرمایید .
استعمال از ویدئو ها در مطالب برای نگه داشتن یوزرها در تارنما .
به کار گیری از پلاگین ARVE برای کلیپ ها و کامل شدن توضیحات .
درحال حاضر می بایست به اندیشه offpage seo سایت خودتان باشید .

کافیست خدمت های وبمسترسلام را ملاحظه کنید و یک کدام از را تعیین فرمایید . چنانچه که در گزینش خدمت مطلوب نقص‌ داشتید ، از نصیب تماس با ما در تارنما ، با ما تماس حاصل نمایید و مشورت مجانی اخذ نمائید .

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو سایت , نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 162 تاريخ : يکشنبه 16 آذر 1399 ساعت: 22:33


برخی اوقات موتورهای کاوش میتوانند پهناور ترین منبع ترافیک وبسایت شما باشند.  سئو سایت  گوگل و دیگر موتورهای کاوش گر بوسیله الگوریتم های توسعه یافته ی خویش صفحه ها اینترنت متفاوت سایت شما‌را تحلیل کرده و مبتنی بر آن الگوریتم ها و فاکتور ها، صفحه های متعدد را جايگاه بندی می نمایند. اما هنوز هم این الگورریتم ها بدون نقص نیستند و به امداد شما برای درک بهتر این موتورهای کاوش درمورد محتوای کاغذ نیاز دارا‌هستند.

در صورتیکه که مطالب شما سئو نشده باشند، این مورتور های کاوش نمی دانند که چه‌طور این صفحه ها را مرتبه بندی کرده و به آنها امتیاز دهند.

در‌پی هنگامی که یوزرها در وب درمورد موضوعاتی که شما مقاله مینویسید کاوش می‌کنید، تارنما شما درین حاصل اکران داده نخواهند شد و شما این ترافیک وسیع را از دست خواهید اعطا کرد.

بهینه سازی اساس وردپرس
صرفا خاطر به چنگ آوردن یک‌سری ترفند و نکته ی بهینه سازی و اجرای این مورد ها شود که به صورت قابل توجهی ترافیک وبسایت شما ارتقا یابد. قطعا موردنیاز وجود ندارد که در حوزه وردپرس ماهر باشید تا بتوانید از تکنیک های پایین به کارگیری فرمائید، کلیه نکات به لهجه بی آلایش توضیح داده گردیده اند براین اساس میتوانید به راحتی این نکات را فرا گرفته و آن‌ها را بر روی تارنما تان پیاده فرمائید.

هم اکنون وقت آن میباشد که seo تارنما تان را استارت کنیم.

قابل چشم شدن وب سایت تان را ارزیابی فرمائید
وردپرس در شرایط پیش فرض با این قابلیت و امکان ارائه شده‌است که بتوانید قابلیت و امکان چشم شدن تارنما تان به وسیله موتور های کاوش را بوسیله این قابلیت و امکان در اختیار گرفتن نمایید. مقصود از قرار دادن این قابلیت این میباشد که به شما وقت بیشتری برای فعالیت کردن بر روی تارنما تان میدهد. و هر برهه زمانی که کارتان بر روی تارنما به پایان رسید، با غیر فعال کردن این آیتم میتوانید تعیین نمائید که تارنما شما به وسیله موتورهای کاوش چشم گردیده و ایندکس خواهد شد.

در عین هم اکنون ممکن میباشد که شما به غلط این آیتم را گزینش کرده و سایت تان از دسترس موتورهای کاوش بیرون خواهد شد. چنانچه که سایت شما در نتیجه ها موتورهای کاوش اکران داده نمیشود، بعد از آن او‌لین کاری که شما بایستی انجام دهید، نظارت کردن این آیتم میباشد که مشاهده کنید آیا فعال میباشد یا این که نه. برای این فعالیت صرفا کافیست وارد پنل مدیر وب سایت تان گردیده، آنگاه به قسمت پیکربندی » تلاوت رجوع‌نمایید.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو سایت , نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 10 آذر 1399 ساعت: 20:55


گوگل ترند یا این که گوگل ترندز (Google Trends) یکی‌از شایسته ترین و بدون نقص ترین  سئو سایت ابزارهای در دسترس برای بهینه سازی و سئو تارنما میباشد. در‌حالتی که صرفا می‌توانید از یک ابزار بهینه سازی برای گسترش کمپین بازاریابی اینترنتی خویش استعمال نمایید، مطمئن باشید که گوگل ترندز شایسته ترین گزینش برای شما خواهد بود. گوگل ترندز که در سال ۲۰۰۶ فعال‌سازی شد، داده ها ارزشمندی در رابطه جستجوهای اشخاص در دوستداشتنی ترین موتور جستجوی عالم، یعنی گوگل آماده می نماید.

مدیران تارنما ها با به کار گیری از ابزار گوگل ترندز میتوانند لغات کلیدی مطلوب و معیار جستجوی هر واژه و کلمه در بخش ها متفاوت جغرافیایی را بدست آورند. همینطور با به کار گیری از این ابزار می‌توانند چک های قابل قبولی برای تارنما خویش انجام دهند تا تعداد بازدیدکنندگان وب سایت را ارتقا دهند.

 

 

 

گوگل اعلام کرده که آمار مرتبط با گوگل ترندز، آماری غیرمطلق و نرمال سازی شده‌است، براین اساس می‌توانید از آن برای چک ترازو رویش و افت کلمه ها کلیدی استعمال نمایید. اما این ابزار برای تشخیص رقابت کلمه ها کلیدی یا این که تقریب ظریف واحد سنجش ترافیک روی وبسایت، ابزار قابل قبولی وجود ندارد.

 

فراگیری عمل با گوگل ترندز (Google Trends)
وقتی که در هم اکنون کاوش در گوگل ترندز می‌باشید، شما میتوانید چهار متغیر یا این که پارامتر را برای جستجوی خویش تهیه و تنظیم فرمایید:

 

 

 

آیتم Worldwide (به طور جهانی): شما می‌توانید یک مرز و بوم را به طور دلخواه تعیین نمایید.
مقطع کاوش:۷ روز قبل – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – تعیین یک‌سال معین یا این که تعیین یک زمان مشخص و معلوم
تمامی طبقه بندی ها: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – طعام و آب میوه – بازی ها و …
Web Search (جستجوی اینترنت): جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی خبر‌ها (Google News) – جستجوی متاع (Google Shopping) – کاوش در یوتیوب
 

شما می‌توانید تا ۵ کلمه کاوش گردیده را با هم مقایسه فرمایید یا این که کلیه آنان‌را در یک مجموعه قرار دهید. در هر تیم ۲۵ واژه و کلمه کاوش گردیده قرار می‌گیرد. به نمونه پایین دقت نمائید:

خود کار+قلم+ ورقه (تیم ۱)

منگنه+چسب نواری+خط کش (گروه۲)

منزه کن+گیره ورقه ( تیم ۳)

با به کار گیری از آرم به اضافه + فی مابین هرمورد از کلمه و واژه ها به گوگل میگویید که میخواهید جستجویتان مشتمل بر اتومات یا این که خودکار یا این که صفحه باشد.

 

 

 

گوگل همینطور جستجوهای آپدیت (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترندز به اکران می‌گذارد. درین وضعیت برگزیدگان جستجوهای انجام یافته در آن روز و نیز دوستداشتنی ترین جستجوها بر طبق طبقه بندی در چنگ اشخاص قرار میگیرد. در مشت داشتن کلیه این داده ها و اطلاعات بسیار عالی میباشد ولی می بایست بدانید چه کاری میتوانید با داده ها به دست آمده انجام دهید. پیرو به شما خوا‌هیم اظهار‌کرد که با به کارگیری از این داده ها به چه شکل میتوانید موقعیت سئوی خویش را بهبود داد.

 

تحقیق و جستجوی لغت ها کلیدی در گوگل ترندز (Google Trends)
از آنجایی که گوگل ترندز تعداد جستجوهای حقیقی را در مشت مخاطب قرار نمی دهد و فقط به ترازو محبوبیت لغات میان ۰ تا ۱۰۰ نمره میدهد، شما وقتی می‌توانید شایسته ترین فیض را از آن بگیرید که به یاروهمدم آن از سایر ابزار گوگل یعنی Keyword Planner هم استعمال فرمایید. گوگل ترندز سطح مرتبطی از رغبت اشخاص در یک زمان خاص نسبت به یک واژه و کلمه کلیدی یا این که عبارت خاص را نشان خواهد بخشید. همینطور به شما اذن میدهد سطح رغبت و عشق و علاقه اشخاص به عبارت های غرض متعلق را مقایسه فرمایید.

فرض فرمائید شما مالک یک کمپانی ساخت سایت می باشید. می‌خواهید بدانید که در چه برهه زمانی ای تصمیم به ساخت سایت بیشتر میشود؟ یوزرها چه کلماتی را کاوش می نمایند؟ یا این که چه کلمه و واژه کلیدی میتواند یوزرها و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه نماید؟ در نمونه تحت ما دو کلمه و واژه کلیدی ساخت سایت و طراحی وب را با یکدیگر مقایسه کرده ایم:

 

 

 

در صورت فوق پارامترهای متبوع برای جمهوری اسلامی ایران و بازه کاوش از سال ۲۰۰۴ تا امروز تهیه و تنظیم شده‌است. با به کار گیری از این پارامترها می قدرت متوجه شد که اهل ایران ها در آخرها هر سال بیشتر از سایر مواقع سال این لغت ها را کاوش می نمایند. همینطور، این آیتم نشان می‌دهد که یوزرها اهل ایران، واژه و کلمه کلیدی طراحی وب سایت را بیشتر از طراحی وب کاوش می نمایند. با به کار گیری از این داده ها خواهیم توانست در طول صحیح کمپین های تبلیغاتی خویش را فعال‌سازی کنیم و سئو تارنما خویش را برای چه هنگامی فراهم کنیم.

در صورتی می‌خواهیم در امر گنجایش های تجارت الکترونیکی اطلاعاتی به دست آوریم بهتر میباشد از فیلترهایی که گوگل ترندز در اختیارمان قرار داده میباشد، به نیکی منفعت ببریم:

 

 

 

همان طور که مشاهده می‌کنید از سال ۲۰۱۴ تا امروز، از معیار محبوبیت این دو عبارت کاهش پیدا کرده میباشد و هر دو روندی کاهشی را طی کرده اند. ولی بدین نکته اعتنا فرمایید که ترازو افت جستجوی هر عبارتی بایستی با خویش آن عبارت بررسی شود. به صورت نمونه افت نمودار جستجوی عبارت ساخت سایت در گوگل ترندز، از سال ۲۰۰۴ تا امروز بدین مفهوم وجود ندارد که رقابتی در آن نیست یا این که جستجویی برای آن شکل نمی گیرد. درحال حاضر عبارت طراحی وب سایت یکی پرجستجوترین و مالامال رقابت ترین عبارات کلیدی در اینترنت فارسی به حساب می آید.

مقالات سئو ...
ما را در سایت مقالات سئو دنبال می کنید

برچسب : سئو سایت, نویسنده : عباسی seo02 بازدید : 163 تاريخ : شنبه 8 آذر 1399 ساعت: 22:32